Riso
Bovenaan de pagina

Hulp nodig?

FAQ

Heeft u vragen of wilt u advies over onze technologie, milieuaanpak, producten enz.?  In de rubriek FAQ vindt u snel antwoord op veelgestelde vragen.

Producten
  • Wat is een RISO duplicator?

    RISO duplicators zijn gebaseerd op een eenvoudig en betrouwbaar afdrukproces dat in vergelijk met de meeste klassieke printtechnologieën,  printsnelheden aanzienlijk sneller maakt.

    Via de drum (afdrukcilinder) kan de RISO duplicator tot 190 pagina’s per minuut, zelfs op A3-formaat, printen.

    De RISO duplicator scant eerst het af te drukken document in en reproduceert dit door middel van perforaties op speciaal printmateriaal, “mastervel” genoemd. Deze “master” wordt automatisch rond een drum gewikkeld, die vervolgens op hoge snelheid draait terwijl het papier met hoge snelheden eronderdoor schuift.

    Aangezien het prepareren van de master weinig tijd (ongeveer 20 seconden) en geld kost, is de RISO duplicator in het bijzonder geschikt voor het afdrukken van een document waarvan meer dan 15 identieke exemplaren nodig zijn. Veel van onze klanten gebruiken de duplicator ook voor kleinere printvolumes vanwege de hoge snelheid en de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat. RISO duplicators voldoen perfect aan de eisen van moderne commerciële drukkers.

    Ontdek hier onze ruime keuze aan duplicators.

  • Wat is een RISO inkjetprinter?

    RISO kleuren-inkjetprinters zijn uiterst compact en gebruiken een koud afdrukproces dat hoge prestaties garandeert. Deze printer past perfect in elke werkomgeving en is bovendien gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te bedienen.

    Dit apparaat is niet alleen ergonomisch, maar ook bijzonder voordelig in gebruik met een aantrekkelijke prijs per afdruk, zowel zwart-wit als in kleur. De hoge printsnelheid en het lage energieverbruik zorgen ervoor dat u kosten kunt besparen.

    Ontdek hier de professionele printers in ons assortiment.

  • Van welke technologie maakt RISO apparatuur gebruik?

    Onze printers zijn gebaseerd op de unieke en gepatenteerde inkjettechnologie, genaamd: FORCEJET™. De lineaire printkoppen zorgen ervoor dat de benodigde inkt in één doorgang op het papier terechtkomt. De Piezo-technologie maakt het reguleren van de hoeveelheid inkt op het papier mogelijk om zo optimale efficiëntie en betrouwbaarheid te bereiken met een nauwkeurige kleurweergave, minder kosten en afval.

    Onze duplicators zijn gebaseerd op een productiesysteem van masters. De master is een zeer dun op acetaat gebaseerd vel en is niets anders dan een reproductie van het originele document. Tijdens het afdrukproces wordt de master rond een drum gewikkeld en van perforaties voorzien. De inkt wordt door de gaatjes in de master geperst en zo op het papier gedrukt.

    Hoewel de technologie van RISO inkjetprinters en duplicators verschilt, zijn ze allebei gebaseerd op een koud afdrukproces dat milieuvriendelijker is dan tonersystemen die berusten op een thermisch proces.

    Lees meer

  • Wat is de MAXI BRIDGE oplossing voor documentenbeheer?

    MAXI BRIDGE is het resultaat van een technologische samenwerking tussen RISO en BÖWE SYSTEC. Het is een oplossing die printen en couverteren op een innovatieve manier combineert. Met deze unieke hardware kunt u al uw werk (printen, identificeren, vouwen enz.) vereenvoudigen en zodoende aan productiviteit winnen.

    Lees meer

  • Wat is de RISO Perfect Binder?

    Dit is een online print- en inbindoplossing. Voor het printen wordt de ComColor technologie gebruikt. De documenten worden daarna gelijmd ingebonden en samengedrukt.

    Met de Perfect Binder kunt u professionele boekjes maken met gelijmde vierkante rug en in een dikte tot 30 mm. Naast het PDF-formaat ondersteunt de oplossing documenten in diverse andere formaten, zoals Word, Excel en PowerPoint. Met een ComColor GD9630 in standaardconfiguratie kunt u in één uur 62 boekjes met 100 pagina’s inbinden.

    Lees meer

Klantenservice
  • Kan ik verbruiksartikelen online bestellen?

    Bent u klant van RISO? Ga dan naar de rubriek “Hulp nodig?” en open het formulier om online verbruiksartikelen te bestellen.

    In verband met de beschikbare voorraad behoudt de klantenservice zich het recht voor de verzendhoeveelheid aan te passen met inachtneming van de technische compatibiliteit.

    Verbruiksartikelen

  • Wat is een driver of printerstuurprogramma?

    Dit is software die de computertaal vertaalt in begrijpelijke instructies voor uw printapparatuur zodat die het af te drukken computerbestand juist kan verwerken. Een driver fungeert als interface tussen uw computer en RISO printapparatuur.

    Met drivers kunt u vanaf uw computer printen en toegang krijgen tot de functies van uw printapparatuur. Zo kunt u uw machine op afstand bedienen.

    Download hier drivers voor uw RISO printapparatuur.

  • Waar kan ik terecht wanneer ik problemen ondervind met een RISO product?

    Als u te maken krijgt met technische problemen, bv. moeilijkheden om apparatuur te installeren, foutmeldingen enz., kunt u contact opnemen met onze technische dienst door te bellen met het nummer 0252-240730.

    Met vragen waarvoor geen technische interventie nodig is (bv. levering van RISO apparatuur, facturen, contracten enz.) kunt u terecht bij onze klantendienst door te bellen met het nummer 0252-240730.

    Een RISO consultant zal uw dossier in behandeling nemen. U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord op uw vraag.

  • Worden verkoop- en onderhoudsactiviteiten voor producten van vroegere series voortgezet?

    Ja, uiteraard. RISO verleent onderhoudsservice voor uw printapparatuur tot zes jaar na de datum waarop de productie ervan wordt stopgezet. Vraag bij onze klantendienst na tot wanneer reserveonderdelen voor uw apparatuur nog leverbaar zijn.

    RISO verbetert zijn printers en duplicators voortdurend om u te laten profiteren van hogere prestaties, meer betrouwbaarheid en innovatie.

  • Hoe kan ik mijn RISO printapparatuur upgraden?

    Vraag advies aan uw RISO consultant of RISO dealer, zij helpen u graag verder. U kunt RISO printapparatuur probleemloos aanpassen om in nieuwe behoeften te voorzien, bijvoorbeeld om gebruik te maken van een van onze talloze afwerkingsproducten of door kleurendrums en inktpatronen (voor uw duplicator) toe te voegen. Onze printtechnologie is waarschijnlijk een van de meest flexibele op de markt.

    Vul ons contactformulier in om meer te weten te komen over hoe u uw RISO printapparatuur kunt upgraden.

Duurzame ontwikkeling
  • Hoe staat RISO tegenover de milieuproblematiek?

    RISO vindt het van essentieel belang dat iedereen zich inzet voor een beter milieu en klimaat. Wij beseffen terdege dat onze activiteiten gevolgen hebben voor het milieu. Daarom stellen wij alles in het werk om onze milieuvoetafdruk te verminderen. Ook onze klanten volgen ons in deze aanpak door te kiezen voor onze milieuverantwoorde printers en duplicators.

    In het kader van de milieugerichte aanpak heeft RISO er bewust voor gekozen een koud afdrukproces in zijn producten te verwerken. De kouddruktechnologie zorgt ervoor dat onze printapparatuur minder broeikasgassen uitstoot.

    Recyclebare materialen, een milieuhandvest, certificeringen en talloze andere factoren bewijzen dat RISO alles op alles zet om milieubewust te blijven handelen.

    Lees meer

Algemeen
  • Ik wil graag bij RISO werken. Hoe kan ik solliciteren?

    Ga naar de rubriek Werken bij RISO op onze website. Daar krijgt u alle vacatures te zien of kunt u online solliciteren.

    Dit onderdeel van onze website is speciaal voor u bestemd. U vindt er meer informatie over het werken bij RISO en over de profielen van de medewerkers die wij zoeken. Verder kunt u er getuigenissen lezen van onze medewerkers.

  • Ik ben dealer en wil oplossingen van RISO verkopen. Tot wie moet ik me daarvoor richten?

    Vul ons contactformulier in en denk erom de optie RISO dealer worden te selecteren. Uw bericht wordt doorgezonden naar de contactpersoon die verantwoordelijk is voor uw regio. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie.

  • Welke documenten kan ik met RISO apparatuur kopiëren of printen?

    RISO apparatuur is veelzijdig inzetbaar. Veel van onze klanten zijn erin geslaagd al hun drukwerk zelf te produceren zonder externe dienstverleners in te schakelen. Uitbesteden is dus niet langer nodig, want alles gebeurt inhouse.

    Hier alvast een greep uit de documenten die u met RISO apparatuur kunt produceren: mailings, affiches, flyers, catalogi, handleidingen, dossiers, (reclame)folders, boekjes, bulletins, plannen, interne nieuwsbrieven, prospectussen, uitnodigingen, briefpapier, leaflets, klantenbrieven, brochures enz.

  • Kan ik een demonstratie van RISO printapparatuur bijwonen?

    Het direct sales-team van RISO BENELUX en ons netwerk van gespecialiseerde dealers staan voor u klaar om productpresentaties te geven. Zij leggen u uit hoe RISO printers en duplicators werken en geven u specifiek advies op basis van uw kopieer- of drukwerkbehoeften.

    Wilt u een demonstratie van onze printapparatuur bijwonen? Surf dan naar de pagina Contact op onze website en selecteer de optie “Productinformatie”. Een RISO consultant bij u in de buurt zal snel contact met u opnemen.

  • Welke aanpak volgt RISO tegenover zijn klanten?

    Wij zien er allereerst op toe dat uw RISO consultant perfect vertrouwd is met uw werkterrein. Na een eerste contact stellen wij u voor uw huidige printsysteem te analyseren om na te gaan of dit vatbaar is voor verbetering. Uw drukwerkbehoeften vormen het uitgangspunt van dit gesprek. Als na deze uitwisseling verbeterpunten in kaart werden gebracht, staat de RISO consultant u met raad en daad bij om uw printsysteem te optimaliseren.

    Voor elk project wordt van nul af aan gestart. Zo kunnen wij, in nauwe samenspraak met onze klanten, vooruitgang boeken rekening houdend met hun drukwerkbehoeften en het beschikbare budget. Roep nu de hulp in van het RISO team om uw activiteit volledig door te lichten en de juiste printoplossingen te kiezen.

Contact opnemen met een RISO consultant

Tevreden klanten, daar doen we het voor. Daarom staan onze consultants klaar om u met raad en daad bij te staan. Een technisch probleem? Geen nood: bel ons op het nummer +31 (0) 252 240 730 of mail ons het contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bent u RISO technicus of technicus van een van onze partners? Dan hebben wij speciaal voor u een extranetruimte. Via het contactformulier kunt u een aanvraag indienen om toegang te krijgen.

+31 (0) 252 240 730