Riso
Bovenaan de pagina

Nieuws

KLAAR VOOR DE TOUR DE FRANCE 2021?

23 juni 2021

BENT U ER KLAAR VOOR? WIJ WEL!

De Tour de France 2021 gaat op zaterdag 26 juni van start vanuit de commerciële haven van Brest, in Finistère. Maar lang voordat de eerste wielrenners vertrekken, zijn de teams van Docaposte al aan het werk gegaan om het reprografisch centrum – de beroemde repromobile (een vrachtwagen van 40 m2) voor te bereiden.

Twee maanden voor de start van de Tour de France staan ​​de teams van Docaposte al in de startblokken. Er is veel te doen: de repromobile dient niet alleen als reprografisch centrum voor het afdrukken van persberichten, maar fungeert ook als een klein mobiel postkantoor. Volgens Benjamin Alcorta, adjunct-directeur communicatie bij Docaposte is dit onderdeel van de rijdende reproruimte een essentieel onderdeel:  “Wij beheren de post van alle Tour”-volgers “, wat neerkomt op tussen de 3.000 en 4.500 mensen die hun post verwachten te ontvangen in een Tour de France Village dat elke dag onderweg is! Voor vertrek moeten we daarom op zoek gaan naar de lokale postkantoren die ons kunnen helpen bij het ontvangen, verdelen en ophalen van de post ”.

Uiteraard moet Docaposte haar vrachtwagen ook zo inrichten dat ze haar primaire missie tijdens het evenement goed kan vervullen. Deze essentiële operatie vereist bijna 20 uur ononderbroken werk. Het omvat de installatie en beveiliging van drie RISO ComColor-productieprinters in de oplegger , de voorbereiding van alle verbruiksartikelen (papier, inkt, enz.), de installatie van twee inverters (waardoor het afdrukken kan doorgaan, zelfs zonder toegang tot elektriciteit) evenals een testfase…

De vraag naar de RISO printers is er al voordat de eerste fase begint! Vier dagen voor de start moet het repromobiel al verschillende documenten kunnen printen. Denk hierbij aan uitnodigingen, trainingsafspraken, enz. De lijst van ingeschreven wielrenners voor de start zullen ook al afgedrukt moeten worden afdrukken en nadat de wielrenners de medische keuring hebben doorstaan , zal uiteraard, de officiële lijst van starters geprint worden.

DE TOUR IN COVID-TIJD

In tegenstelling tot vele andere grote sportevenementen die vanwege de pandemie afgelast zijn, vond de Tour de France vorig jaar wel plaats, ook al moest deze worden uitgesteld tot september 2020.

Doordat er tijdens de Tour in 2020 strikte gezondheidsprotocollen gehandhaafd zijn kon de tour destijds in het midden van een globale pandemie alsnog plaatsvinden. Dit jaar word het protocol van mensen gescheiden houden nog verder uitgebreid met verschillende controles. Volgens Benjamin Alcorta “zijn er controlesystemen voor gezondheidsprotocollen in alle gebieden”,Het is verplicht om 72 uur voor aanvang van de Tour een negatieve PCR-test te presenteren, en verdere testen kunnen bij de minste verdenking nodig zijn ”. Ook al zijn Benjamin Alcorta en de leden van zijn team op de Tour volledig gevaccineerd, toch blijven ze uiterst waakzaam om het risico op besmetting zoveel mogelijk te vermijden.

Wat betreft de risico’s van de repromobiele operatie, is Benjamin Alcorta kalm. “ Ik ben er absoluut niet bang voor. Alleen onze twee experts behandelen onze printoplossingen. En in de goed afgebakende ruimte die het publiek verwelkomt, werken we achter een plexiglas raam conform the maatregelen . De vrachtwagen zelf is voorzien van airconditioning en de filters worden voor elk groot evenement vervangen ”.

ONDERSTEUNING VAN RISO

 

RISO is voor ons meer dan een leverancier, het is een partner. Er is een echte medeplichtigheid tussen ons ”, benadrukt Benjamin Alcorta. “ We zijn gedwongen om elke dag te produceren, roaming. We hebben een resultaatsverbintenis: de technische teams van RISO aan onze zijde geven ons comfort en zekerheid. Deze teams zijn in staat om ons binnen een uur – soms zelfs binnen de minuut – te adviseren en helpen ons sneller te handelen bij moeilijkere reparaties. 

Een ander geruststellend element is preventief onderhoud. De technische teams van RISO evalueren periodiek de uitrusting , wat met name een volledige check-up voor elk groot evenement omvat. Een garantie en een serviceniveau dat jaar na jaar wordt gehandhaafd. Volgens  Benjamin Alcorta. “ is RISO loyaal aan zijn klanten. Ik begrijp goed waarom klanten hen ook loyaal zijn ”.